PLASTYKA UD

W zależności od przebiegu blizny wyróżniamy dwa podstawowe sposoby wykonania zabiegu:

• Blizna zlokalizowana w pachwinie i wzdłuż wewnętrznej powierzchni uda

Z uwagi na to, że linię szwów widać po założeniu krótkiej sukienki, metody tej obecnie prawie się nie stosuje, chociaż jej zaletą jest możliwość jednoczesnej korekcji kształtu kolan.

• Blizna przebiegająca powyżej linii pachwin

Łatwa do ukrycia nawet w skąpych strojach kąpielowych czy wysoko wyciętej bieliźnie.

Dodatkową zaletą tej metody jest możliwość połączenia jej z plastyką pośladków czy brzucha, aby poprawić całą sylwetkę ciała.

Poza wymienionymi operacjami wykonywanymi w celu usunięcia nadmiaru tkanek, które deformują figurę, można,

również powiększyć zbyt małe pośladki czy łydki za pomocą odpowiednio ukształtowanych wkładek z silikonu.

Zabieg ma na celu poprawienie kształtu ud oraz napięcie i usunięcie nadmiaru tkanki tłuszczowej i nadmiaru luźnej skóry.

Plastyka ud to operacja, do której trzeba się przygotować, pacjentka powinna być zdrowa i mieć prawidłowe badania. Na 4 tygodnie przed należy przestać palić papierosy, nie wolno również brać leków zaburzających krzepnięcie krwi.

Przeciwwskazaniem do zabiegu są:

– nieunormowane nadciśnienie tętnicze

– stany zapalne skóry

– zaburzenia krzepnięcia krwi

Zazwyczaj stosuję się znieczulenie miejscowe.

Zabieg trwa około 2 godzin, gdy jest połączony z innym zabiegiem trwa do 3 godzin.

Po zabiegu z miejsca operowanego może przez kilka dni sączyć się, pod skórą założone są dreny, które odprowadzają krew i wydzielinę. Na miejsce operowane zakładany jest opatrunek, w pierwszej dobie pacjentka leży, a już w następnym dniu będzie poproszona by trochę pospacerowała. Nie wolno chodzić po schodach, szwy zostaną ściągnięte po około 10 dniach. Obrzęk i zasinienia schodzą powoli do 2 tygodni, zaraz po zabiegu może wystąpić ból, który można opanować środkami przeciwbólowymi.

Do pełnej aktywności można wrócić w 2 – 3 tygodniu, to sprawa indywidualna, do sportu można wrócić po 4 tygodniach. Każdy pacjent jest inny, dlatego lekarz ustala indywidualnie zalecenia do których bezwzględnie trzeba się stosować.

– Asymetria w wyglądzie ud

– Infekcja

– Nieestetyczne blizny

– Zator tłuszczowy

– Zator tętnicy płucnej

Pobyt w klinice trwa około 1 doby, absencja trwa około 1 tygodnia.

Smukłe, kształtne uda. Poprawiona proporcja ciała, poprawione samopoczucie pacjentki.