PLASTYKA POŚLADKÓW

Podobnie jak przy zniekształceniu zarysu ramion u osób o elastycznej skórze, która dobrze się obkurcza po operacji, najlepszym rozwiązaniem problemu obwisłych pośladków jest liposukcja.Chirurgiczne usuwanie skóry i tkanki tłuszczowej (dermolipektomia) należy traktować jako ostateczność ze względu na rozległe, często ulegające przerostowi blizny, które powstają w wyniku tego rodzaju zabiegów.

Zasadniczo ze względu na umiejscowienie blizny istnieją dwie metody operacji:

• Blizna ulokowana w fałdzie pośladkowym

Wycina się wrzecionowaty fragment skóry i tkanki podskórnej, którego dolny brzeg leży w fałdzie pośladkowym.

Ilość usuniętej tkanki zależy od stopnia obwisłości pośladków. Operacja pozwala unieść pośladki i poprawić ich kształt.

Wadą tej metody jest położenie blizny, której nie zakrywają stroje kąpielowe i modna obecnie bielizna.

• Blizna przebiegająca wzdłuż górnego pół obwodu mięśni pośladkowych

Podobnie jak w poprzedniej metodzie usuwa się wrzecionowaty fragment skóry wraz z tkanką tłuszczową, lecz jego górny brzeg przebiega wzdłuż górnej linii mięśni pośladkowych.

Zszycie rany pozwala na uzyskanie ładnego, wysokiego zarysu pośladków. Zaletą tej metody jest możliwość ukrycia blizny nawet pod bardzo skąpym kostiumem kąpielowym.

Plastyka pośladków ma na celu wymodelowanie i podniesienie pośladków.

Pacjentka, która będzie mieć plastykę pośladków musi być ogólnie zdrowa, mieć dobre wyniki badań. Na 2 tygodnie przed zabiegiem, należy zaprzestać palenia papierosów, przynajmniej na tydzień przed operacją należy odstawić leki zaburzające krzepliwość krwi.

cukrzyca, stany ropne skóry, nieustabilizowane nadciśnienie tętnicze.

Zabieg wykonuję się w znieczuleniu ogólnym.

Plastyka pośladków trwa od 1 – 2 godzin.

Zaraz po zabiegu mogą wystąpić obrzęki i zasinienia, które w ciągu paru tygodni ustępują. Ból, który również może towarzyszyć pacjentce po zabiegu, można zniwelować środkami przeciwbólowymi. Szwy, ściągane są po około 10 dniach.

Po zabiegu należy odpoczywać przynajmniej tydzień. Do pełnej aktywności, sportu wraca się od 4 do 8 tygodni.

Powikłania występują rzadko, ale jeśli już dojdzie do powikłania jest to najczęściej:

– Brzeżna martwica skóry

– Krwiak

– Infekcje

Najcięższe powikłania to:

– zator tętnicy płucnej

– zator tłuszczowy

Należy pamiętać, że aby uniknąć powikłań lub zmniejszyć ryzyko ich wystąpienia,  trzeba bezwzględnie stosować się do zaleceń lekarza.

W klinice pacjentka pozostaje 1 dobę, absencja po zabiegu trwa około 1 tygodnia.

Plastyka pośladków to zabieg, którego efekty są natychmiastowe, pośladki są pięknie uniesione, wymodelowane.