LIFTING SKRONIOWY

Plastykę czoła przeprowadza się naciągając skórę na czole i skroniach oraz wycinając jej nadmiar. Pozwala to rozprostować poprzeczne bruzdy na czole oraz między brwiami, a także unieść brwi i wygładzić górne powieki. Twarz wydaje się pogodniejsza i bardziej wypoczęta. Zabieg ten jest zazwyczaj łączony z plastyką powiek lub liftingiem twarzy, dzięki czemu cała twarz staje się młodsza, ale może też być wykonywany oddzielnie u osób, u których górna część twarzy starzeje się szybciej niż dolna. Nie ma określonego wieku, w którym powinno się poddać temu zabiegowi; u starszych osób wskazaniem mogą być naturalne konsekwencje procesu starzenia się (głębokie bruzdy na czole, między brwiami i u nasady nosa, opuszczenie się łuków brwi i kącików oczu). U młodszych plastyka czoła pozwala, dzięki uniesieniu zewnętrznych części brwi, nadać twarzy pogodniejszy wyraz.  Wzdłuż linii cięcia przebiegającej kilka centymetrów za linią brzegu włosów wystrzyga się wąską ścieżkę, następnie skórę oddziela się od podłoża, naciąga, a jej nadmiar usuwa. Na tym etapie, jeśli chirurg uzna za stosowne, można przeciąć lub usunąć część mięśnia czołowego powodującego marszczenie czoła i powstawanie poprzecznych bruzd – sprzyja to dłuższemu utrzymaniu efektów operacji. Zabieg kończy zszycie skóry i założenie opatrunku, całość trwa około 1-2 godzin.

Celem tego zabiegu jest nadanie twarzy łagodniejszych rysów, twarz wygląda łagodniej i bardziej pogodnie. Lifting skroniowy zdecydowanie poprawia kształt kości policzkowych, może nadać egzotycznych rysów.

Na 2 tygodnie przed operacja należy nie przyjmować leków zaburzających krzepliwość krwi, natomiast powinno się brać leki poprawiające krzepliwość np. witamina C. Bardzo ważne jest by nie palić przynajmniej na 2 tygodnie przed zabiegiem, na 6 godzin przed operacją nie wolno jeść, pić oraz nie wolno żuć gumy.

• cukrzyca
  • choroby układu krążenia
  • nieuregulowane nadciśnienie tętnicze
  • zaburzenia krzepnięcia krwi

• jonogram
  • mocznik
  • kreatynina
  • Rtg klatki piersiowej

Zabieg wykonuje się w warunkach szpitalnych lub ambulatoryjnych, w znieczuleniu miejscowym lub ogólnym.

Cały zabieg trwa od 1 – 3 godzin.

Niewielki ból pojawiający się po zabiegu można niwelować za pomocą środków farmakologicznych. Obrzęki i zasinienia są naturalną konsekwencją zabiegu i ustępują w ciągu 7-14 dni, szwy usuwa się po 10-14 dniach, po około tygodniu można wrócić do normalnego trybu życia.

Opatrunki utrzymywane są przez okres 2 tygodni, należy przez ten okres nie wykonywać gwałtownych ruchów. Gojenie trwa około 1 miesiąca, ostateczny efekt uzyskuję się po około 3 miesiącach.

• krwiak
  • infekcja

pobyt w klinice trwa około 2 dni, absencja trwa około 14 dni.

Efekt zabiegu jest spektakularny, odmłodzona twarz, pogodna, łagodniejsze rysy.

Cena ustalana jest na konsultacji. Całkowity Face Lifting od 15000-25000PLN