PLASTYKA BRZUCHA

Plastyka powłok brzusznych (abdominoplastyka) –   polega na chirurgicznym usunięciu nadmiaru skóry oraz tkanki tłuszczowej ze środkowych i dolnych części brzucha. Pozwala to na spłaszczenie zarysu podbrzusza oraz wygładzenie i rozprostowanie rozstępów skórnych.

Dzięki operacji można również wzmocnić mięśnie i powięzie powłok brzusznych. Należy podkreślić, że abdominoplastyka nie jest sposobem odchudzania, podobnie jak liposuction, z którym może być łączona, służy jedynie modelowaniu sylwetki. Z tego względu daje najlepsze wyniki u młodych osób z niewielkim nadmiarem skóry i tkanki tłuszczowej (na przykład u szczupłych kobiet z wiotkimi powłokami brzucha po porodzie lub intensywnym odchudzaniu).

Usunięcie nadmiaru wiotkiej skóry oraz tkanki tłuszczowej.

Na konsultacji lekarz opowie o całym zabiegu oraz odpowie na wszystkie pytania pacjentki. Pacjentka zostanie poinformowana, również o powikłaniach, które mogą wystąpić przy tak poważnym zabiegu. Osoby palące tytoń, powinny przestać palić przynajmniej na 2 tygodnie przed i po operacji. Nie wolno również przyjmować leków, które zmniejszają krzepliwość krwi. Lekarz przeprowadzający zabieg powinien wiedzieć na jakie choroby choruję pacjentka jest, to bardzo ważne dla prawidłowego przebiegu zabiegu.

Przeciwwskazaniem do zabiegu plastyki brzucha są choroby:

– choroby serca

– zaburzenia krzepnięcia krwi

– nadczynność tarczycy

Plastyka brzucha nie odbędzie się, jeśli pacjentka planuję ciążę.

Zabieg przeprowadza się w znieczuleniu ogólnym lub w zewnątrzoponowym.

Cały zabieg trwa od 2 – 3 godz.

Po zabiegu pacjent musi pozostać w klinice od 2 – 4 dni. Pacjent jest osłabiony i obolały, przez 1 dobę powinien leżeć, następnego dnia może powoli wstawać. Pacjent po wykonanym zabiegu ma zakładaną bieliznę uciskową.

Ubranie uciskowe pacjent powinien nosić około 1 miesiąca, przez 3 tygodnie należy odpoczywać i nie przeciążać się. Zaburzone czucie wraca po kilku miesiącach od zabiegu, należy pamiętać, że prawidłowe odżywianie jest bardzo ważne po plastyce brzucha.

Powikłania, które mogą wystąpić:

– zator tętnicy płucnej

– zator tłuszczowy

– krwiak

Powikłania występują bardzo rzadko, ale należy bezwzględnie stosować się do wszystkich zaleceń lekarza, wtedy ryzyko powikłań maleje.

Pobyt w klinice trwa od 2 – 4 dni, absencja wynosi około 14 dni.

Efekty zabiegu widać po około 3 miesiącach, efekt operacji jest trwały pod warunkiem, że pacjent dba o skórę i o prawidłową wagę ciała.