PLASTYKA PODBRÓDKA

Zazwyczaj pojawienie się obwisłego podbródka związane jest z procesem starzenia się i dlatego najlepiej wykonać wtedy plastykę całej twarzy. Jednak nie każdy decyduje się na tak rozległą operację.

Można wówczas zaproponować jedynie usunięcie nadmiaru luźnej, obwisłej skóry z okolic podbródka na przedzie szyi.Skórę przecina się wówczas wzdłuż łamanej linii. Następnie (jeżeli okaże się to konieczne) usuwa się tkankę tłuszczową, a brzegi rany zszywa cienką nicią.Zygzakowata linia cięcia sprzyja dobremu gojeniu się tkanek, blizna zaś jest później mniej wyraźna.

Plastyka podbródka ma na celu zlikwidowanie tzw. ,,drugiego podbródka”, poprawienie konturu twarzy i nadanie jej harmonijności. Ładnie zarysowana broda, dodaje uroku i odmładza.

Przed zabiegiem należy wykonać wszystkie badania, zlecone przez lekarza przeprowadzającego operację. Na 2 tygodnie przed zabiegiem należy odstawić leki zaburzające krzepliwość krwi, oraz odradzane jest palenie tytoniu przed i po zabiegu. Pacjent powinien poinformować lekarza o wszystkich chorobach na, które choruję lub chorował a także o lekach, które przyjmuję.

– zaburzenia krzepliwości krwi

– ciąża i karmienie piersią

– duża otyłość

– choroby nerek

• Antygen HCV, HIV, HBS

W znieczuleniu miejscowym potyrzebne są badania:

Przy takim zabiegu stosuje się znieczulenie ogólne, rzadziej stosuje sie miejscowe.

Cały zabieg trwa około 1 godz.

Miejsce nacięcia może być opuchnięte, dolegliwości bólowe mogą wystąpić, ale szybko można je uśmierzyć lekami przeciwbólowymi.

Rekonwalescencja trwa od 7 do 14 dni, przez ten cały okres należy odżywiać się pokarmem w postaci płynnej. Opuchlizna i zaczerwienienia mogą utrzymywać się przez około 6 tygodni.

Powikłania mogą wystąpić przy każdym zabiegu. Należy bezwzględnie słuchać wszystkich zaleceń lekarza, wtedy na pewno ryzyko powikłań maleje.

Jeśli zabieg wykonywany jest w znieczuleniu miejscowym, pacjent po zabiegu będzie mógł udać się do domu. Absencja trwa około 14 dni.

Pięknie wyprofilowana broda, dodaje urody i harmonijności całej twarzy. Kontur twarzy jest bardziej wyeksponowany, pacjent od razu zauważa efekt zabiegu, co poprawia jego samopoczucie i pewność.