PLASTYKA POWIEK GÓRNYCH I DOLNYCH – BLEPHAROPLASTYKA

To operacja polegającą na wycięciu nadmiaru skóry, a także (jeśli jest to konieczne) usunięciu zgromadzonych pod nią niewielkich ilości tkanki tłuszczowej, która sprawia, że powieki wyglądają, jakby były opuchnięte.Zabieg nie tylko wygładza zmarszczki, ale sprawia, że oczy wydają się większe.

Operacja, w zależności od potrzeby, może dotyczyć zarówno powiek górnych, jak i dolnych, i bywa często łączona z innymi zabiegami odmładzającymi twarz (jak np.facelifting). Efekty utrzymują się u różnych pacjentów od kilku do kilkunastu lat.Zabieg wykonuje się zwykle w warunkach ambulatoryjnych, w znieczuleniu miejscowym. Przed operacją na powiekach zaznacza się linie cięć i fragmenty skóry przeznaczone do wycięcia.

Plastyka powiek górnych i dolnych, ma na celu zlikwidowanie nadmiaru skóry z górnych i dolnych powiek, oraz tzw. ,,worków pod oczami”. Zabieg ten pomaga odświeżyć spojrzenie i odmłodzić pacjentkę o kilka lat.

Przygotowanie do zabiegu jest bardzo ważne, na konsultacji lekarz opowie na wszystkie pytania oraz przekaże wszystkie informacje dotyczące zabiegu. Bardzo ważne jest, aby pacjent na 2 tygodnie przed zabiegiem zaprzestał palenia tytoniu, nie przyjmował leków zaburzających krzepliwości krwi. Zabieg nie może być przeprowadzony jeśli u pacjentki wystąpi miesiączkowanie.

– nadczynność tarczycy

– nadciśnienie tętnicze

– choroby serca

– w niektórych przypadkach choroby oczu, musza być konsultowane przez specjalistę okulistyki

W znieczuleniu miejscowym potrzebne są badania:

W znieczuleniu ogólnym potrzebne sa badania:

• jonogram, mocznik, keratynina
  • Antygen HBS, HIV, HBS

Przy takim zabiegu, stosowane jest znieczulenie miejscowe przy powiekach górnych, przy powiekach dolnych stosuję sie znieczulenie ogólne.

Czas trwania zabiegu trwa od 1 – 2 godzin, wszystko zależy od zakresu operacji.

Po zabiegu mogą wystąpić zaczerwienienia i obrzęki, ból który może towarzyszyć przez pierwszą dobę, należy uśmierzać lekami przeciwbólowymi.

Po zabiegu należy trzymać głowę wysoko, przez okres 3 tygodni nie należy uprawiać sportu i bardzo intensywnych ćwiczeń. Po około 10 dniach pacjent, może już w miarę aktywnie uczestniczyć w życiu. Panie mogą po upływie tygodnia zrobić sobie delikatny makijaż. Po 7 dniach lekarz ściąga szwy.

– infekcje

– zła reakcja na znieczulenie

– niedomykanie powieki

– wywinięcie dolnej powieki

– uczucie suchości oczu

Hospitalizacja nie jest potrzebna, absencja trwa około 10 dni.

Efekt zabiegu utrzymuje się kilkanaście lat, jest to sprawa indywidualna. Bardzo ważne jest by pacjentka dbała szczególnie o okolice oczu, gdzie skóra jest cieniutka i bardzo szybko traci jędrność. U nie których pacjentek efekt jest na stałe.