GINEKOMASTIA

JAKIE SĄ RODZAJE GINEKOMASTII?

1. Ginekomastia gruczołowa ze znacznym powiększeniem gruczołu.

2. Ginekomastia tłuszczowa z przeważającą ilością tkanki tłuszczowej.

3. Ginekomastia mieszana z przerostem gruczołu i tkanki tłuszczowej.

Przyczyną ginekomastii może być:

• niedobór męskich hormonów (hipogonandyzm)
  • nadprodukcja estrogenu
  • hiperprolaktynemia  (zwiększona produkcja prolaktyny)
  • przyjmowanie leków, używek (marihuana, amfetamina), anabolików
  • rak sutka
  • inne choroby jak: marskością wątroby, nadczynność lub niedoczynność tarczycy, niewydolność nerek

Zabieg ginekomastii ma na celu, usunięcie nieprawidłowej tkanki i  przywrócenie prawidłowego, męskiego kształtu klatki piersiowej.

Przed zabiegiem należy odbyć konsultacje z jednym z naszych specjalistów. W doborze  ich może pomóc obsługa naszego sekretariatu.

Przed samym zabiegiem ponownie pacjentka / pacjent spotka się z operującym go lekarzem na konsultacji przedoperacyjnej, dodatkowo odbędzie się również konsultacja z anestezjologiem (o ile będzie konieczna jego asysta).

W trakcie tych konsultacji dowiecie się Państwo bardzo szczegółowo wszystkiego  na temat interesujących Was operacji. Z całą pewnością uzyskacie wyczerpujące i szczere odpowiedzi na pytania dotyczące zabiegu, jego przebiegu, okresu pooperacyjnego i przewidywanego efektu oraz ewentualnych problemów i możliwych komplikacji. Konsultacja będzie również doskonałą okazją do poznania osoby, od której będzie zależał Państwa wygląd. Olbrzymie znaczenie dla przebiegu leczenia ma nawiązanie porozumienia z lekarzem i nabranie do niego zaufania. Zapoznacie się Państwo również z miejscem gdzie odbywają się zabiegi, osobiście sprawdzicie warunki w jakich będziecie przebywać podczas operacji, jak i po niej. W trakcie konsultacji lekarz poinformuje w jaki sposób należy się przygotować do zabiegu.

Zabieg nie powinien być wykonywany w czasie krwawienia miesięcznego lub zaraz przed jego wystąpieniem, choroby, przeziębienia czy opryszczki. W razie wystąpienia powyższych okoliczności zabieg przekładamy na inny termin, bez dodatkowych formalności ze strony pacjenta.

Dwa tygodnie przed planowanym zabiegiem nie należy przyjmować leków z grupy salicylanów (Polopiryna, Aspiryna, itp.) oraz należy zaprzestać palenia papierosów.

W dniu poprzedzającym zabieg należy spożyć normalna kolację i wykąpać się.

Na 6 godzin przed zabiegiem należy powstrzymywać się od jedzenia i picia ,  natomiast leki przyjmowane codziennie trzeba przyjąć jak każdego dnia.

Przeciwwskazaniem do zabiegu są wszystkie choroby ciężkie i przewlekłe: cukrzyca, choroby serca, zaburzenia krzepnięcia krwi.

Do wykonania zabiegu w znieczuleniu ogólnym potrzebne jest wykonanie poniżej wymienionych badań:

• USG piersi

Operację przeprowadza się w znieczuleniu ogólnym.

Od 1- 1,5 godz.

Po zabiegu, pacjent przebywa 1 dobę w klinice. Przez okres 3 – 4 tygodni musi nosić ubranie uciskowe w celu zmniejszenia się obrzęków i pozbycia się nadmiaru skóry.

Po operacji, przez 7 dni pacjent powinien nosić opatrunek uciskowy, aż do momentu ściągnięcia szwów.

Pacjent decydujący się na zabieg musi sobie również zdawać sprawę, że im

większe są piersi, tym większe będą blizny pooperacyjne.

Najczęstsze powikłania to:

• powstanie krwiaka,
  • możliwość infekcji,
  • przerost blizn
  • powstanie nierówności po usunięciu bardzo dużych piersi

Na szczęście wymienione komplikacje zdarzają się rzadko i właściwie leczone nie

wpływają na ostateczny wynik zabiegu, choć mogą wymagać dodatkowej interwencji chirurgicznej.

Czas jaki pacjent przebywa w klinice to 1 doba, a absencja trwa około 7 dni.

Ostateczny efekt zabiegu uzyskuję się po około 3 miesiącach, ważne jest by pacjent kontrolował swoją masę ciała.

Ginekomastia -liposuction  5000-6000PLN

Ginekomastia liposuction i/lub chirurgiczne wycięcie gruczołów piersiowych   12000